tisdag 19 april 2016

Ten Books That Will Make You Laugh

Okej, så jag har missat typ alla de senaste TTT, men nu är jag i fas igen med veckans tema:

Ten Books That Will Make You Laugh (or at least chuckle)

Problemet med det här är att jag väldigt sällan läser roliga böcker. Kanske för att det är väldigt individuellt vilken typ av humor man uppskattar i böcker och därför svårt att hitta böcker, eller för att det känns som om det kanske inte är den mest utbredda genren? Men nog finns det en hel del roliga böcker där ute, jag har bara inte tagit del av så många. Än. 

Mina tips hittills i alla fall är: 


1) Sophie Kinsella. Har uppskattat alla böcker jag läst av henne (Mina hemligheter, Nya Kontakter, En shopaholics bekännelser och Var är Audrey?). Det kanske sällan är så att man skrattar rakt ut, men nog får de mig alltid att dra på munnen i alla fall. Skulle nog säga att min favorit hittills är Nya kontakter, men ärligt är det ett supersvårt val - de har alla sin egen charm!


2) Ensam på Mars av Andy Weir. Trodde aldrig att en bok som faktiskt handlar om en man som är ensam på Mars skulle få mig att skratta så mycket, men det gjorde den. Härlig, underhållande och så väldigt läsvärd!

Honorable mentions: Fangirl, Anna och den franska kyssen, Illumine, Rör mig inte-trilogin, Änglafall och Överlevarna: Böcker som alla har inslag av härlig humor eller roliga karaktärer och även om jag kanske inte skulle klassa dem som böcker som verkligen fick mig att skratta så var de underhållande och liksom lite upplivande!

Vad är era tips på roliga böcker?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: