tisdag 5 april 2016

Månadsrapport: Mars 2016

Hej på er! Nu är Mars månad redan över (tiden går så snabbt!) och vi har tagit oss in i April. Så kände att det var dags för mig att sammanfatta Mars - som faktiskt visade sig bli en riktigt härlig läsmånad!

Totalt utläst: 5
Böcker på engelska/svenska: 3st / 2st 
Påbörjade böcker: Glastronen av Sarah J. Maas (ca 300 sidor) och Harry Potter and the Chamber of Secrets (ca 170 sidor)
Bästa bok: Oj, Wow, alla böckerna har varit så bra den här månaden så kan på riktigt inte välja.
Störst överraskning: The Selection - den var så otroligt bra och spännande!
Störst besvikelse: Ingen bok den här månaden var dålig och det var ingen jag kände mig särskilt besviken på. Men kanske ändå Illuminae för att den blev lite långdragen mot slutet och för att den ibland var lite svår att förstå - men den var fortfarande en toppenbok, så vet inte riktigt om det räknas.  





Kommentar:
Alltså Wow, vilken toppenmånad! Har på riktigt tyck så väldig mycket om alla böckerna jag har läst! Det är ju helt underbart! Dessutom har jag hunnit med väldigt mycket. Illuminae var ju 600 sidor och The Wrath and the Dawn över 400 den med. Dessutom hann jag komma en bra bit in i Glastronen. Gud jag är bara så himla nöjd med min läsning den här månaden, för det har varit så roligt! Böcker som verkligen har fångat och berört mig - vilket ju faktiskt är varför jag läser trotts allt. För att det ibland är helt underbart, och det har det varit den här månaden!

Planer för April:
Göra högskoleprovet, fixa två tal till skolan (urrgh hatar tal), och skriva recensioner på alla de böcker jag ligger efter med. Och läsa en hel massa såklart! Först på listan ligger att avsluta Scarlet, men sen får vi se vad det blir...

Hur har den gångna månaden varit för er?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: