måndag 11 januari 2016

Läsuppdatering v.1

Hej på er alla! Känns lite som om min läsning är i något form av kaos-tillstånd för tillfället. De senaste dagarna har jag påbörjat både En man som heter Ove och Ensam på Mars. Dessutom läser jag fortfarande Flickan från tjugotalet av Sophie Kinsella. Jag vill läsa alla på samma gång och samtidigt orkar jag inte riktigt läsa någon av dem. Men Ensam på Mars börjar bli riktigt bra nu, även om jag fortfarande inte riktigt förstår mig på allt vetenskapssnack, så ska nog fortsätta på den i kväll i alla fall.

För att göra det hela bättre var jag också på biblioteket här om dagen och lånade hem en hel hög med böcker, och precis efter nyår beställde jag hem lite böcker från Adlibris också som borde komma vilken dag som helst (gör en bookhaul när de kommer). Så jag har böcker upp över öronen, men har lovat mig själv att inte påbörja en ny bok förens jag läst ut någon av de här tre påbörjade så nu kör vi.

Hur som helst, i fredags läste jag i alla fall ut Harry Potter and the Philosopher's Stone!! Åh den var så bra, men kommer mer om den i ett senare inlägg.


Dessutom har jag under veckan sett de första avsnitten av The Shannara chronicles och låt mig bara säga: DEN ÄR SÅ BRA. Lite som en blandning av Lord of the rings och Game of Thrones (utan brutaliteten dock) med en gnutta humor. Det är helt enkelt en välgjord fantasy serie som är superunderhållande. Kan knappt vänta tills nästa avsnitt kommer ut! Rekommenderar verkligen till alla er fantsy-nördar. Eller vem som helst som vill ha tips om en bra serie.  

Här kommer trailern också för er som är intresserade:


Sååå bra!!

Hur har årets första vecka varit för er andra?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: