söndag 11 september 2016

Läsuppdatering v.36

God eftermiddag allesammans!

Vet ni, den här veckan har jag varit ledig två dagar pga kompensation för aktiviteter utanför skoltid, och planeringsdag för lärarna, vilket har varit helt awesome! De två dagarna gick praktiskt taget ut på att:

1) läsa ut Tårar i havet som jag läser till B. Wahlströms bokbloggsstafett (mer om den i ett lite senare inlägg) och låt mig bara säga det här: Vilken otroligt bra bok! Så pepp på att skriva om den till stafetten, vill bara dela med mig av alla känslor och tankar redan nu! Men både ni och jag får vänta lite, så kommer det inlägget senare i september.

2) Titta på Supernatural och sticka. Jag vet, jag måste ju ha det absolut mest spännande livet någonsin. Men det har varit så mysigt! Mitt enda problem nu är att jag börjar bli ganska så hooked på Supernatural och det gör att jag spenderar mer tid på datorn, och mindre till att göra annat viktigt, som att typ läsa, eller plugga. Men, allt serie-tittande börjar resultera i en väldigt fin halsduk i alla fall.

Annat som hänt denna vecka är att jag lyssnat på De dödas röster, aka möjligtvis en av de bästa podcasten någonsin. Är så ledsen att jag har lyssnat ut den nu. Måste hitta något annat liknande. En bok, eller tv-serie, eller podd, eller bara något! Så snälla, kommentera om ni har några tips!

Efter att jag läst ut de resterande 200 sidorna i Tårar i havet plockade jag under veckan också upp Röd drottning igen, och har kommit ca 100 sidor längre i den. Nu är det bara 150 sidor kvar, och mitt mål är att läsa ut den nästa vecka. Känner att jag vill bli klar med den här omläsningen nu så att jag kan gå vidare till att läsa mer spännande saker (som typ uppföljaren Glassvärdet)! Röd drottning är liksom inte så intressant när man vet hur de slutar. Men jag ska inte vara elak heller, lite kul är det ju faktiskt att läsa hela berättelsen med vetskapen om slutet, och se om man hittar några ledtrådar som pekade på vad som skulle hända! Och jag valde ju faktiskt att läsa om den så jag kunde komma in i hela världen och ha händelseförloppet färskt i minnet när jag tar mig an Glassvärdet. Det blir nog bra tillslut (om jag nu bara läser ut boken någon gång).

Hur har eran vecka varit, och vad har ni haft för er?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: