lördag 26 september 2015

Läsuppdatering!

Hej på er alla! Går lite segt med läsningen för tillfället, så har ingen ny recension men tänkte ändå försöka hålla er lite uppdaterade!!

Just nu läser jag Sista riket av Brandon Sanderson. Ligger på sidan 160 (vilket är vad, knappt en femtedel av boken?) och måste säga att jag inte riktigt kommit in i den än. Vet dock att det är en väldigt älskad bok och känner på mig att även jag kommer älska den, bara mycket att ta in i början.


Förutom Sista riket läser jag även Since You've Been Gone av Morgan Matson. Den läser jag främst när jag tar bussen till och från skolan (eftersom jag efter noga överväganden bestämde mig för att nej, för tillfället är det inte värt att få framtida ryggproblem bara för att kunna bära runt på Sista riket hur bra den än är. Min väska väger redan något kilo förmycket så en 740 sidor bok är nog inte vad jag borde prioritera för tillfället. En på 450 är tungt nog) och har kommit ungefär 220 sidor in i den vilket är ungefär halva boken. Än så länge gillar jag den verkligen, lite seg i början kanske men nu har den verkligen börjat komma igång, så är svårt att lägga ner den.

Som ni kanske har märkt ska jag inte på bokmässan i år (har faktiskt aldrig varit där, men något år ska jag se till att ta mig dit). På något sätt är det kanske tur för jag har skolarbete upp över öronen, vilket håller på att driva mig en smula till vansinne! Så vi får se hur mycket läsning jag lyckas beta av i helgen, men ska försöka komma minst 100 sidor längre i Sista Riket i alla fall.


Trevlig bokmässa och läshelg önskar jag er alla! Dela gärna med er i kommentarerna och berätta om det är någon bok ni tänker läsa i helgen eller om ni har/är på bokmässan!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: