tisdag 8 september 2015

Top Ten Tuesday: Ten Finished Series I Have YET to Finish

Dags för Top Ten Tuesday igen (som varje vecka anordnas av the Broke and the Bookish). Veckans tema är serier som man ännu inte avslutat...


Delirium av Lauren Oliver: Älskade den första boken, tyckte väldigt mycket om andra också och vill verkligen lästa tredje, tyvärr har det bara inte blivit av. Men ska göra det snart (måste bara läsa om andra boken först).

The Juliette Chronicles av Tahereh Mafi: Har teoretiskt sett läst alla böcker i serien (till och med läst om två av dem - och älskat dem!), utom mellanböckerna ur Adam och Warners perspektiv. Har dem som e-böcker och vill verkligen läsa dem för älskar hur Tahereh Mafi skriver... men just eftersom de är e-böcker orkar jag bara inte riktigt börja läsa dem även om jag älskar serien. Men jag tänker definitivt göra det! E-böcker eller inte.

A Discovery of Witches av Deborah Harkness: Har läst första boken på svenska - Alla själars natt - men när andra aldrig blev översatt tog det liksom stopp där. Men älskade verkligen första så otroligt mycket så tänker absolut läsa fortsättningen på engelska i framtiden.

House of Night av P.C Cast och Kristin Cast: Finns alla böckerna i den här serien ens ute än? Ärligt har jag helt tappat bort mig, men läst de åtta första böckerna och älskat dem, så planerar att läsa resten också...någon gång.


Halvblod av Sofie Trinh Johansson: Älskade första boken, tyckte inte jättemycket om andra, köpte ändå tredje och hann komma halvägs innan det tog stopp. Just nu har jag satt boken på någon forma av paus men när jag får tid någon dag planerar jag att läsa om hela boken och förhoppningsvis kommer jag fastna mer för den då.

Beautiful Creatures av Kami Garcia och Margaret Stohl: Tror alla böcker i den här serien är ute men tyvärr har jag bara kommit till första boken. Älskade den när jag läste den, och har till och med andra hemma men har bara inte riktigt tagit tag i att fortsätta med serien än.

The Infernel Devices av Cassandra Clare: Första boken var okej, men från det jag har hört så sägs sista boken i trilogin vara suverän så vill verkligen ta mig dit... måste bara läsa andra först.


Sommaren jag blev vacker - trilogin av Jenny Han: Läste första, var inte imponerad men vill ändå fortsätta med serien för den är lättläst och känns så somrig - och nu efter första vill jag faktiskt veta vad som händer!

Matched av Ally Condie: Läste de två första böckerna och gillade dem även om jag inte älskade dem, men nu har det liksom gått för lång tid sedan dess, så vet ärligt inte om sista blir av men ska försöka läsa sista.

The Maze Runner James Dashner: Gillade inte första boken särskilt mycket även om jag gillar själva storyn så lite sugen på att läsa vidare bara för att se vad som händer. Dock vill en annan del av mig (bokdelen skäms) vänta på filmerna, för tyckte verkligen inte om hur böckerna var skrivna och bara fastnade inte alls för dem. Dessutom fanns det så många hål i historien. Att se dem i en film i ett par timmar är okej, men att störa sig över sådant igenom en hel bok funkar bara inte... Så vi får väll se.

Sen har jag sååå många fler serier att avsluta. Unearthly av Cynthia Hand och Fallen av Lauren Kate, Uglies av Scott Westerfeld  osv. Sen finns det ju självklart en hel del serier jag inte avslutat som fortfarande är oavslutade (eller där alla delar inte blivit översatta till svenska än),  The Lunar Chronicles, The Mortal Instruments, Den Femte vågen osv.


Vilka serier har ni själva inte avslutat?
Glad onsdag på er allesammans!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: