tisdag 22 september 2015

Top Ten Books On My Fall TBR

Idag var det alltså dags för Top Ten Tuesday igen. Idag ska vi lista böcker från våran att-läsa-lista inför höstan! När det gäller mig så är den här listan inte är särskilt konkret för tillfället. Finns så många böcker jag vill läsa, men ändå har jag inte allt för många jag faktiskt bestämt mig för att läsa än, så säkert kommer den här listan att skifta. Men för tillfället är detta vad jag planerar att läsa i alla fall:


Först och främst ska jag försöka avsluta: Sista riket av Brandon Sanderson som jag nyligen påbörjade.

Detsamma gäller Since You've Been Gone av Morgan Matson som för tillfället är den boken jag läser när jag åker buss på morgonen (Sista riket är liite för tung för att bära runt på i väskan tyvärr). Så trotts att det är väldigt somrig är det en bok jag hade tänkt försöka avsluta i höst.

Lola och Pojekn i huset bredvid av Stephanie Perkins känns inte som världens höstbok kanske, men en bok som släpps nu i höst och som jag verkligen inte kan vänta med att få läsa så skit i om den är somrig (vet faktiskt inte hur somrig den är känns bara lite somrig... har jag fel?)!

Giftet av Maria V. Snyder, en bok jag beställde hem för inte så länge sedan men som jag hur gärna som häst vill läsa så står definitivt på min att-läsa-lista (av någon anledning känns hösten som en bra tid att läsa fantasy - känner att det blir mycket sånt nu).


Senså är jag väldigt sugen på att plocka upp Dimensioner av Sofie Berthet ... som jag tror är den bok som faktiskt verkar mest höstig hittils. Omslaget ser i alla fall väldigt höstigt och mysigt och spännande ut!

Änglafall av Susan Ee är också en bok jag inte kan vänta tills jag får sätta tänderna i! Släpptes för några dagar sedan av Modernista på svenska och vill så otroligt gärna läsa den här boken så ska verkligen försöka få tag i den!

Även Jag var här av Gayle Forman är en bok jag är väldigt intresserad av för tillfället.

Sen vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska plocka upp. Väldigt sugen på att kanske påbörja Sarah J. Maas serie Throne of Glass. Outlander är en annan serie som jag otroligt gärna skulle vilja plocka upp. Dessutom känns hösten som den perfekta tiden att läsa lite Harry Potter så vi får väll se...

Vad planerar ni själva att läsa i höst? Är det någon av de här böckerna ni också är extra intresserade av? Kommentera!

Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte att Sista riket var för tung för att koka runt på medan jag läste ;D (eller så var den bara så himla himla BRA)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja förstår vad du menar, brukar för det mesta bära runt på alldeles för tunga böcker bara för att jag inte vill sluta läsa :)) Dock har jag en hel del annat i min väska för tillfället som väger en del, så den är tung nog utan en inbunden bok på 700+ sidor, men Since You've Been Gone är också riktigt bra så det är okej. Inte kommit så långt i sista riket än dock, knappt hundra sidor, men känns verkligen som om den kommer bli en såndär bok man inte kan lägga ifrån sig, så blir nog jobbigare att lämna den hemma då <3

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: