söndag 7 februari 2016

Läsuppdatering v.5

Hej på er alla fina läsare! Så har ännu en vecka gått, och vi är inne i Februari! Den här veckan har det dock inte hänt så mycket - förutom att jag läste ut The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender (så bra!) och såg filmen The Martian (inte riktigt lika bra som boken, men fortfarande superbra!)

Okej, om vi stannar upp och pratar lite om The Martian - det var så häftigt att få se allt komma till liv! I boken händer det väldigt mycket, och Mark Watney är ju på Mars - vissa saker kändes så komplicerade att de var svåra att faktiskt fullt se framför sig (som Rovern och MAV:en t.ex). Så det var verkligen superhäftigt att få se det på film!

Handlingen var lite annorlunda, men höll sig ändå väldigt mycket till boken. Det enda jag saknade var humorn. Den fanns där, absolut, men jämfört med boken kändes det ändå som om den föll bort lite vilket är synd. Annars rekommenderar jag verkligen filmen (läs boken först bara)!


Den här veckan har jag dessutom börjat läsa Sista brevet till din älskade av Jojo Moyes! Jag har kommit lite över hundra sidor, och än så länge är jag väll inte sådär jätteimponerad. Men det känns som om det börjar vända lite och ser faktiskt fram emot att få fortsätta på den ikväll.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: