söndag 28 februari 2016

Läsuppdatering v.8

Så okej, jag har nästan inte bloggat någonting den här veckan, men, jag har å andra sidan ägnat mig desto mer åt böcker.

Den senaste veckan har det varit mycket, prov, debatt, jobbintervju o.s.v och när jag har haft tid över har jag ägnat det mesta av den åt att läsa. Den här veckan har jag ju deltagit i Elviras #läsalotSport16 med målen att läsa ut Rött uppror och läsa 400 sidor.

Och vet ni, jag tror faktiskt att jag kommer att klara målen! Rött uppror är utläst (och den visade sig faktiskt vara ganska så bra i slutendan, men mer om det i en kommande recension nästa vecka) och jag har dessutom kommit över hundra sidor in i Djupa Ro av Lisa Bjärbo (som så här långt är toppen!). Räknade lite på det för en stund sedan och kom fram till att om jag läser ca 20 sidor till idag kommer jag även uppnå mitt mål med att läsa 400 sidor!

Läsmässigt är jag alltså ganska så nöjd med den här veckan, även om bloggen lite tagit smällen för allt mitt läsande. Men ibland blir det ju så, man kommer ju ändå inte riktigt någon vart med en bokblogg om man inte läser, så på något sätt är det kanske acceptabelt.

I alla fall, efter den här långa veckan är det nu, äntligen, SPORTLOV! Och då planerar jag att blogga - och läsa - massor! Jag har bokrecensioner som ska upp, månadssammanfattning, kommande böcker i Mars, veckans bokbloggsjerka och liknande. Och så får jag inte glömma att jag ska lägga upp en bookhaul på böckerna jag införskaffat under bokrean också!

För ja, det har ju varit BOKREA den här veckan! Åh älskar verkligen bokrean, och nu har jag säkert köpt på mig på tok för mycket böcker, och får säkert leva fattigt de närmaste veckorna bara därför, men så är det ibland och för tillfället skulle jag inte kunna vara mer nöjd med mina inköp! Men, som sagt, mer om dem i en bookhaul som kommer alldeles snart!

Det var allt för den här veckan fina ni! Hoppas ni haft en toppen vecka och ramlat över några kap på bokrean (om ni gjort det så berätta i kommentarerna)!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: