lördag 6 februari 2016

Månadsrapport: Januari 2016

Årets första månad är över! Och även om det kanske inte blev den perfekta bokstart på året som jag önskat (kom in i en period där i mitten när jag knappt läste något alls) så känner jag mig ändå nöjd. Speciellt med tanke på att det varit en stressig skolvecka. Nu ska jag inte klaga, för vet att många har det mycket värre, men oboj vad det känns som om lärarna har pressat in mycket den här månaden. Skönt att det är över i alla fall. Och nu är det bara cirka 3 veckor till SPORTLOVET!! Tagga!

Totalt utläst: 4
Böcker på engelska: 1st 
Påbörjade böcker: En man som heter Ove (ca 100 sidor), Vem som helst utom Ivy Pocket (ca 60 sidor) och Sista Brevet till din älskade (ca 90 sidor)
Bästa bok: Jag menar, Harry Potter är ju Harry Potter, men förutom den så Stormens öga. Eller Ensam på Mars
Störst överraskning: Ensam på Mars
Störst besvikelse: Jag får väll ta och säga Doktor Glas på den här, inte för att den var jättedålig eller en extrem besvikelse (översteg ju faktiskt mina förväntningar), men var den jag tyckte minst om denna månad.




Kommentar
Nöjd som sagt. Gick helt okej. Läst väldigt bra och väldigt läsvärda böcker - och har dessutom skrivit om dem alla (plus i kanten). Känns bra. Och alla böcker den har månaden har faktiskt varit väldigt bra (möjligtvis med undantag för Doktor Glas då, men den var ju i alla fall intressant). 

Planer för Februari: 
Ser jättemycket fram emot att få fortsätta läsa i Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes, så den planerar jag att läsa ut. Sen så läser vi Of Mice and Men i skolan, så den kommer också bli utläst. Förutom det fick jag hem Vem som helst utom Ivy Pocket i brevlådan i början av veckan (och har redan läst några sidor) så planer att fortsätta i den. Sen när jag är klar med Sista brevet till din älskade är jag lite sugen på att plocka upp någon fantasy. Scarlet kanske eller Rött uppror

Hörni, dessutom vet vi ju alla vad som händer i slutet av februari: BOKREAN!!!!!

Hur har Januari varit för er andra?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: