måndag 22 februari 2016

Bokbloggsjerka 19 – 22 februari: Hur och varför bloggar jag?

Glad måndag på er allesammans! Idag är det dags för Bokbloggsjerka, vilken Annika håller i varje vecka. Den här gången kommer frågan dock från Carola:

Carola har skickat in följande fråga via mail: hur interagerar du med dina läsare, lockar till dig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta läsa bloggen. Hon vill även veta vad det är som driver dig till att blogga och hur mycket du tänker på dina läsare när du bloggar.

Trotts att jag drivit min blogg i snart nio månader, så känner jag mig fortfarande lite som en nybörjare på det här en hel del av tiden. Hur jag interagerar med mina läsare, lockar hit nya och får de som redan läser att stanna kvar - de är alla saker jag inte riktigt till fullo figurerat ut ännu. Men jag är påväg.

Det viktigaste för mig är att skriva ordentliga recensioner, alltid försöka vara så ärlig som möjligt, men också försöka göra det intressant. Vidare så känns det väldigt viktigt att sprida något form av läsglädje - det är därför jag bloggar och det är nog varför de flesta hittar hit också skulle jag tro, för att de är intresserade av att läsa på ett eller annat sätt, för att vi delar ett intresse och en glädje!

Sen när jag skriver inlägg tänker jag ju självklart först och främst på mig själv, jag skriver på det sätt jag vill, jag skriver om det jag vill och jag gör det för att jag vill helt enkelt. Den här bloggen existerar för mig, men självklart vill jag dela den med andra också för det finns något ganska så fint i det med. Därför försöker jag alltid länka mina inlägg till stora nätbokhandlar, jag försöker interagera med andra bloggare och läsare genom att kommentera andra bloggar och svara på de kommentarer jag själv får. Dessutom försöker jag få någon form av kontinuitet i mitt bloggande, för jag vet att det är mycket roligare att följa bloggar som uppdaterar någorlunda regelbundet, och för att jag mår bra av det själv, att hitta någon form av rutin. 

Men egentligen skulle man kunna sammanfatta allt det här väldigt enkelt. Oavsett vad jag skriver enbart för mig själv, eller vad jag gör för dem som läser så gör jag ändå allt detta av en enda väldigt enkel anledning: Jag älskar det. Jag älskar att läsa, jag älskar att blogga och jag älskar att kunna dela mina tankar och min läsglädje med andra. Att skapa den här bloggen är något av det bästa jag gjort på väldigt länge för den har gett mig så mycket tillbaka. Den har bjudit in mig i en härlig gemenskap och lärt mig en hel del. Och glädjen och kärleken, det är ju det absolut viktigaste med det här.

Dela gärna med er och berätta varför ni bloggar eller läser bokbloggar nedan i kommentarerna!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: