söndag 19 juni 2016

Läsuppdatering v. 24

Så var det söndag igen. Har så svårt att hålla reda på dagarna nu när det är sommarlov, speciellt eftersom jag arbetar så oregelbundet. Men nu är vi här igen, en hel vecka senare, med en ny läsuppdatering.

Tyvärr har jag dock inte fått så mycket läst denna vecka utom ca 200 sidor i A Court of Mist and Fury, men tycker verkligen om den! Så spännande! Tycker så mycket om att följa hur karaktärerna utvecklas, och att vi får se nya sider av både dem å världen de lever i.

Det mest spännande bokrelaterat som hänt denna vecka måste varit att att jag var och såg Me Before You på bio! Åh, den var jättebra! Så fin, och underhållande och levande! Jag, med väldigt många andra i bion, föll mer än en tår på grund av all känsla i den. Tyckte verkligen om miljöerna och hur de förverkligade allt på bioduken. Skådespelarna var jätteduktiga, och allt som allt är jag jättenöjd med filmen. Några scener saknade jag som inte var med (labyrinten t.ex och tatueringarna) men andra saker kan jag nästan tycka var bättre i filmen. Hur som helst är jag över lag jättenöjd med hur filmen var, den fångade verkligen känslan i boken - så rekommenderar jag den verkligen!

Och så var jag på biblioteket den här veckan och lånade Ur askan av Leigh Bardugo! Ska verkligen försöka läsa den snart (så taggad)! Dessutom så fick jag hem ett rex-ex nu i veckan, Det lånade mörkrets riddare av Dave Rudden av fina Modernista, så ska försöka läsa även den inom en snar framtid.

Åh, det var en annan sak jag tänkte ta upp också: jag kommer inte att delta i den här helgens bokbloggsjerka som jag vanligtvis brukar, eftersom jag tyvärr inte känner att jag har så mycket att bidra till ämnet med. Typ alls. Men lite andra inlägg ska nog komma upp nästa vecka! Jag jobbar några dagar, och så är det MIDSOMMAR så jag ska träffa familjen å fira och äta jordgubbar och sill. Men mellan allt det ska jag nog hinna läsa lite också!


Hur har er vecka varit?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: