söndag 12 juni 2016

Läsuppdatering v.23

Hej på er! Nu har sommarlovet börjat på riktigt och det är superskönt! Jag har också påbörjat mitt första riktiga jobb (eller sommarjobb om man ska vara petig) vilket var nervöst och stressigt men även ganska kul. Så det har varit en händelserik vecka med skolavslutning (och allt som hör till som obligatorisk städning av skolan, lekar med klassen eftersom betygen redan är satta och det inte finns någonting annat vettigt att göra osv) och jobb. Men inget skolarbeta i alla fall vilket känns helt otroligt underbart!

Läsningen den här veckan, har dock följt lite samma mönster som de andra närmaste veckorna: Det har inte blivit så mycket av den varan. Jag har dock kommit ca 150 sidor längre i Du glömde säga hejdå av Sarah Dessen, och har dessutom påbörjat A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas och kommit ca 80 - än så länge väldigt lovande - sidor in i den. Jag hoppas verkligen att den kommer att vara bra eftersom jag tyckte om A Court of Thorns and Roses så mycket. Men det verkar som om den kommer bli det såhär långt i alla fall, och än så länge har jag bara hört bra saker om den. Vi får hoppas på det bästa.

Annars har jag faktiskt inte så mycket mer att säga. Jag lovar att det kommer komma upp lite recensioner nästa vecka i alla fall (skrev i princip färdigt två stycken idag), så det är alltid något. För övrigt ska jag gå och lägga mig nu och läsa A Court of Mist and Fury eftersom jag är supertrött och min säng är nybäddad och det typ inte finns någonting bättre i världen än rena, frasiga lakan när man är trött och kryper ner i sängen.

Vi hörs i morgon när jag ska skriva och publicera veckans jerka!

Hur har er vecka varit?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: