lördag 11 juni 2016

Månadsrapport: Maj 2016

Maj har minst sagt varit en fullspäckad och stressig månad, och det är troligtvis den största anledningen till att enbart 2 stycken böcker blev lästa, även om jag tekiskt sett läste tre. I princip hela Jag utan dig av Kelly Rimmer blev utläst, utom de sista tio sidorna som jag istället läste ut i juni efter att jag tagit en paus för att läsa The Kiss och Deception (och sedan även A Court of Thorns and Roses, det blev en ganska lång paus... Typ, nästan, hela månaden för att vara exakt)

Totalt utläst: 2
Böcker på svenska/engelska: 0st/2st 
Påbörjade böcker: Jag utan dig 
Bästa bok: Åh, så svårt! Men säger nog ändå The Kiss of Deception
Störst överraskning: The Kiss of Deception även här. Var väldigt tveksam innan jag påbörjade den, men så bra den visade sig vara!
Störst besvikelse: -


The Kiss of Deception av Mary E. Pearson
A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas

Kommentar:
Ja, har ju inte varit den bästa läsmånad direkt, och dålig på att recensera har jag också varit. Men ibland blir det så. De två böckerna jag faktist läste ut (The Kiss of Deception och A Court of Thorns and Roses) var ändå riktigt, riktigt bra. Så kvalitén på läsningen var toppen, även om kvantiteten kanske inte var något att skryta om direkt.

Planer för juni:
Typ bara att läsa läsa läsa- nu när det äntligen är SOMMARLOV. Dock påbörjar jag mitt jobb i juni så endel tid kommer helt klart att gå till det, men jag kommer ändå kunna lägga betydligt mer tid till läsningen än när jag går i skolan. Och sen så ska jag recensera. Massor. Ligger skärmande mycket efter med det för tillfället hehe.

 Hur har maj varit för er?
Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Åh, jag äskade ACOTAR, och jag kan verkligen rekommendera ACOMAF som var ännu bättre! The Kiss of Deception var också hur bra som helst :) Jag vet hur det är att ligga efter med recensioner... jag gör det hela tiden :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Den var så himla bra! Vad kul att höra att, påbörjade just ACOMAF, och än så länge verkar den riktigt lovande :) Ja, visst, kommer ihåg precis när jag började bokblogga så var jag verkligen superduktig de första månaderna och publicerade recensioner så fort jag läst ut en bok, men sedan dess har det bara gått utför hehe ;)

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: