lördag 18 juni 2016

SUMMER READIN’- tag!!

Hittade den här taggen hos Pia på Bookrelated och tyckte den verkade så perfekt nu till sommaren! Har planerat att göra den i flera veckor nu, men här kommer den äntligen! Pias orginalvideo med taggen hittar ni HÄR. Nu kör jag: 


SOL – En bok som gjorde dig alldeles varm inombords.
Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson är en typisk sådan bok som bara gjorde mig alldeles glad medan jag läste, precis som solsken. Men även Since You’ve Been Gone av Morgan Matson skulle passa in här, eller typ vilken bok av Sarah Dessen som helst.

GLASS – En bok som börjar bra men som sedan smälter och blir lite för jobbig att hantera.
Väljer faktiskt att hoppa över den här frågan för kommer verkligen inte på någon passande bok för tillfället. 

KALL DRYCK – En bok som blev något nytt och uppfriskande för dig.
Här skulle jag nog säga The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender. Har aldrig läst något liknande och det var helt fantastiskt och inspirerande och jag fullständigt älskade att få ta del av den unika historien boken innehåller.

SKUGGA – En rolig bok med en seriös underton.
Fangirl av Rainbow Rowell: Jag log nästan ständigt medan jag läste den här boken, för den är mysig och romantisk och underhållande och rolig, men under ytan finns också en hel del mer seriösa ämnen. Som psykisk ohälsa, att vara introvert och osäker, att stå på egna ben för första gången osv. Men samtidigt som boken behandlar allt detta blir den inte tung. En av mina absoluta favoriter!

UTLANDSSEMESTER – En bok som utspelar sig i ett annat land än Sverige.
Så okej, på den här punkten skulle man kunna välja nästan vad som helst, så jag har faktiskt valt en trilogi som inte ens utspelar sig i något existerande land, och det är Gisha-trilogin av Leigh Bardugo. En fantasy trilogi som är så ruskigt bra. Än så länge har jag bara läst de två första böckerna i serien men som jag ser fram emot den tredje! Min recension av första boken kan ni hitta HÄR.

HAVET – En stor bok som du var rädd att påbörja men som du sedan älskade ändå.
Jag ger dig solen av Jandy Nelson: Den här boken verkade så väldigt bra, och jag hade hört så väldigt mycket gott om den, men jag var samtidigt rädd att den skulle vara för tung. Att den skulle bli för mastig och för svår att hantera. Men jag gav den en chans. Och visst är den lite tung men samtidigt så himla värt det. Verkligen en helt fantastisk bok. 

SOMMARREGN – En bok som gjorde dig ledsen.
Det finns en hel del sådanna, men en som det kanske inte pratas jättemycket om är Som stjärnor i natten av Jennifer Niven. Fin och mysig och sorglig på samma gång. Inte rakt igenom kanske, men den innehåller en hel del väldigt fina partier och jag älskar den. Så viktig och så vacker att den fick mitt hjärta att brista. Bara läs den!

FÅGELKVITTER – En bok som var så mysig att du skulle kunna läsa från den varje morgon innan du stiger upp ur sängen.
Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins. En av mina favoriter och så otroligt mysig den är! Vill ni ha en härlig sommarbok som kommer lämna er med ett leende på läpparna, så läs denna! 

UTEBIO – En bok-till-filmadaption som du ser fram emot att se i sommar.
Livet efter dig! Har väntat spänt på den här ända sedan jag läste boken! Åh ser verkligen så himla mycket fram emot att få se denna!

SOMMARMINNEN – Den bästa boken du läste förra sommaren.
Som alltid ett jättesvårt val, men blir nog ändå We Were Liars av E. Lockhart. Har ni inte redan läst den måste ni göra det. Typ nu på en gång. 


Taggar alla som läst någon av böckerna ovan!
Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Jari inte ens läst Livet efter dig men är ändå SÅÅ pepp på filmen. Och nu blev jag visst taggad då. För jag har ju läst hela fem av böckerna du tipsade om ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet efter dig är jättebra! Älskade boken, och filmen var verkligen helt fantastisk den med! Rekommenderar verkligen båda! Åh vad roligt, skulle vara jättekul om du gjorde den :)

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: