måndag 27 juni 2016

Läsuppdatering v.25

Oj, nu är klockan snart tolv, och när sitter jag och skriver veckans läsuppdatering. Det hann visst bli lite sent.
     Men jag läste precis ut Ur Askan, sista delen i Grisha-trilogin. Jag påbörjade den i lördags efter att ha avslutat A Court of Mist and Fury (mer om det senare) - men alltså, wow, nu är den slut. Denna väldigt fantastiska fantasytrilogi som jag fullkomligt förälskat mig i. Mina känslor är ganska så splittrade just nu. Jag älskade slutet, och hur alla trådar knöts samman och hur alla karaktärer fick ett avslut - men samtidigt finns det saker i berättelsen jag inte riktigt kan bestämma mig för hur jag känner kring. Jaja, jag får klura lite över dem och återkomma i en recension snart. Men bra var den i alla fall. Väldigt bra. Och ganska så ledsen är jag över att det är slut nu. Har ni inte läst Grisha-trilogin är det dags, jag rekommenderar verkligen hela serien!
     Men som jag nämnde tidigare har jag den här veckan också läst ut A Court of Mist and Fury, och låt mig bara säga: Herre Gud!!
     Så bra. Så förbaskat bra. Jag läste ut boken i fredags och jag tänker fortfarande på den - jag kan bara inte släppa historien eller karaktärerna. Boken fick mig att känna så mycket och den tog slut så snabbt. Hur ska jag kunna vänta ett helt jäkla år på uppföljaren?
     Alltså, ett helt år. Jag kommer praktiskt taget ha tagit studenten när nästa boken har kommit ut. Så långt är det kvar. Kan knappt ens föreställa mig det.
     För övrigt var det ju midsommar den här veckan vilket var superkul, och jag träffade lite släkt och åt sill och jordgubbar och var ute nästan hela dagen trotts det dåliga vädret - för är det midsommar så är det. Men mysigt var det, och på kvällen satt vi uppe och spelade kort i flera timmar vilket var ganska så mysigt det med. Åh, älskar verkligen sommaren.
     Nu ska jag gå och sova i vilket fall som helst. Och orkar jag tror jag att jag ska påbörja Nattens Cirkus av Erin Morgenstern som stått oläst i min hylla i några månader nu. Godnatt på er!

Hur har ni haft det denna vecka? Har ni läst Nattens Cirkus får ni gärna berätta vad ni tyckte om den i kommentarerna! 
Kram
Kimberly

PS. Det här inlägget satt jag och skrev igår vid klockan tolv på natten - och det var meningen att det skulle komma upp då också - men när jag vaknade i morse låg det fortfarande kvar på skärmen, opublicerat. Måste ha varit så trött att jag somnade innan jag hann publicera det. Aja, det kommer upp nu i alla fall, bara tio timmar senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: