söndag 17 juli 2016

Läsuppdatering v.28 + tips om tävling!

Jag är hemma igen!

Åh, det var så himla mysigt på Gotland! Älskar det! Det vackra landskapen, historian och den där by-känslan som liksom vilar över allting. Vi var lite överallt, vid raukar, i lummelundagrottorna och självklart i självaste Visby - och alltså Visby är ändå en sådan fantastisk plats! Ringmuren runt staden byggdes på medeltiden. Och den finns fortfarande kvar. Det är så häftigt! Vi var uppe i ett av tornen, och så kunde man blicka ut över landskapen utanför och det ända jag kunde tänka på var att här har det stått människor i flera århundraden. Det är en sådan mäktig känsla. Bara tänk på alla som hjälpte till att bygga muren, och på alla som gått vid den/på den sedan dess.

Jag ber om ursäkt också för att det varit så lite aktivitet här på bloggen och för att jag inte svarat på kommentarer och liknande, men ska fixa det nu. Och när vi ändå pratar om bloggen kan vi ju ta upp hur otroligt mycket jag fått läst den här veckan! Trotts semester och utflykter har jag kunnat klämma in en hel del läsning. Det började med att jag i slutet av förra helgen läste ut To All the Boys I've Loved Before (som var jättebra!) och sedan fortsatte med The One (som också var jättebra!) och tillsist läste ut The Rose and the Dagger (bra den med, men inte riktigt vad jag hade förväntat mig) på hemresan. Sen, igår påbörjade jag också The Unexpected Everything. Mycket läst har det blivit, och till stor del pga Nellys läsalot. Hittills har jag hunnit med hela 737 sidor, vilket ändå är betydligt mer än jag förväntade mig.

Dock är det är 263 sidor kvar till mitt mål på 1000 sidor, tveksamt om jag kommer att hinna med det med tanke på att jag jobbar i morgon. Men vi får se, det är ju inte omöjligt i alla fall!

Hur som helst tänkte jag också ta tillfället i akt och tipsa om Sommartävlingen 2016 som Alba håller på sin blogg Boklyckan. Tävlingen pågår hela vägen fram till den 6 augusti - så det är verkligen inte försent att delta - och går ut på att svara på små kluringar som kommer upp varje torsdag och fredag. Jag var med förra året och det var verkligen jättekul, så rekommenderar! HÄR kan ni läsa mer!

Bilden är lånad från Albas blogg: http://boklyckan.blogspot.se/2016/07/sommartavlingen-2016.html

Nu ska jag gå och lägga mig, godnatt på er!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: