fredag 8 juli 2016

Kommande böcker: Juli 2016

Jag vet, det här inlägget kommer upp lite sent - vilket delvis beror på att det har varit väldigt svårt att hitta böcker att skriva om som släpps i juli! Knappt några svenska ungdomsböcker har jag kunnat hitta alls! Faktum med att de enda jag råkade på som verkade intressanta var böcker som släpptes i pocket och några engelska titlar. Så det är dem jag kommer skriva om. Men de är inte många, så blir ett ganska kort inlägg. 

Nya upplagor: 


7 Juli: Jag var här av Gayle Forman (storpocket)
14 Juli: När hundarna kommer av Jessica Schiefauer (pocket)

Jag var här har jag läst och tyckte väldigt mycket om, så den kan jag absolut rekommendera! När hundarna kommer har jag å andra sidan inte plockat upp än, men har i princip enbart hört bra om den så är väldigt sugen på läsa den. Kanske ska ta och köpa hem den nu när den finns i pocket?

Kommande böcker på engelska:


5 Juli: This Savage Song av Victoria Schwab
16 Juli: P.S I Like You av Kasie West 
31 Juli: Harry Potter and the Cursed Child av J.K Rowling

This Savage Song har jag inte hört så mycket om, men den verkar väldigt bra av det lilla jag faktiskt hört - dessutom är det är det första boken i en fantasy duologi, vilket bara det gör mig intresserad. För det är inte allt för ofta vi ser fantasy serier som enbart består av två böcker och det känns faktiskt väldigt uppfriskande. P.S I Like You å andra sidan verkar som en mysigt-romantisk contemporary - dessutom har jag länge varit sugen på att läsa något av Kasie West för att alla pratar så bra om hennes böcker och för att de verkar så härliga. Så får jag tillfälle tänker jag definitivt ge denna en chans. 

Och sist, men absolut inte minst, har vi ju Harry Potter and the Cursed Child. Behöver jag ens kommentera den här? Typ alla borde redan veta om den vid det här laget, för hur har någon kunnat missa att det kommer en till bok om (eller ja inte riktigt, men nästan) Harry Potter? Det gör det hur som helst, och jag är väldigt, väldigt taggad!!

Vilka böcker ser ni fram emot i juli?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: