torsdag 28 juli 2016

20 snabba om sommaren

Hittade den här lilla enkäten hos Elvira (men den kommer från början från enligtO) och blev jättesugen på att köra den, så här har ni mina svar!


Väljer du …

Strut eller bägare? Vet inte riktigt varför, men har alltid föredragit bägare, känns bara enklare. 

Rosévin eller bubbel? Nu fyllde jag dåre väldigt nyligen 18 så kan inte säga att jag har någon överdriven erfarenhet av någotdera. 

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Allsång på Skansen för att jag alltid tittade på det när jag var yngre med familjen, och fortfarande någon gång då och då på sommaren kan jag slå över till det på tv:n. Men Lotta på Liseberg tror jag inte att jag ens har sett ett helt avsnitt av. 

Hav eller sjö? Båda? Spelar mig nog faktiskt ingen roll. 

Pocket eller e-bok? Pocket alla dagar i veckan. 

Deckare eller feelgood? Nu är jag tyvärr inte särskilt mycket för deckare, feelgood är så mycket mysigare. Speciellt på sommaren!

Fotbolls-EM eller OS? Ehh… OS?

Tegelstenar eller tunnisar? Spelar mig egentligen ingen roll, men tegelstenar brukar bara vara så tunga att bära på hehe.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Vänta, när kom första Independence Day ut? Är den som går på bio nu en uppföljare??? Går med Livet efter dig i alla fall, för den var skitbra!

Zlatan eller Ronaldo? Ehh, jadu. Har av någon anledning aldrig riktigt gillat Zlatan så kör på Ronaldo enbart av den anledningen - inte för att jag direkt kan något om någon av dem.

Sol eller skugga? Jag klarar inte av att vara i solen någon längre stund när det är så hett ute som det är nu - men samtidigt så älskar jag solen. På morgonen eller kvällen, eller sen-våren när det inte är stekhett utan bara bekvämt i solen. Ska jag sitta ute och läsa en längre stund på sommaren dock kör jag nästan alltid i skuggan för, ja det är ju så förbannat varmt i solen. Så… både och?

Film eller tv-serie? Åh, gillar egentligen verkligen båda. Älskar att se på film med familj eller vänner, men är jag själv ser jag nästan alltid på tv-serier. Så det är ett svårt val, men tittar mer på tv-serier än filmer, så väljer det. 

Blåbär eller hallon? Kan man välja jordgubbar, för i sådana fall skulle jordgubbar vinna alla gånger om. Men på andra plats kommer nog hallon, även om blåbär inte är illa de heller.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Lyssnar faktiskt inte särskilt mycket på någon.

Originalpocket eller filmomslag? Jag förstår faktiskt inte grejen med att sätta filmomslaget på bokversionen. Boken var faktiskt här först. 

Nytt eller gammalt? Definitivt nytt. Jag har tre klassiker hemma som jag planerade att läsa i sommar. Har kommit ca 30 sidor in i en innan det tog stopp. Så ja, så bra gick det med det. 

Slalomläsning eller en i taget? Skulle önska att jag kunde välja en i taget på den här, för det är så mycket bekvämare, men jag har en förmåga att slalomläsa mycket mer än jag önskar att jag gjorde.

Facebook eller Instagram? För att jag kollar instagram oftare än Facebook även om jag inte är ett superfan av någon av dem.

Skratta eller gråta? Oj, beror verkligen på. I film brukar det vara att skratta, men i böcker brukar det luta mot gråt. För att böcker man gråter i brukar vara så förbaskat bra, och humor i böcker går inte alltid hem hos mig. I verkligheten skrattar jag mycket hellre än gråter dock. 

Getingar eller myggor? Måste man välja säga jag nog ändå mygg. För mygg kan jag hantera även om de är väldigt irriterande och alltid tycks dras till mig. Getingar däremot är obehagliga.


Hoppas ni alla har en fin sommar!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: