fredag 8 juli 2016

Book Haul #11: Bokusbeställning och rec-ex

Hej på er! I läsuppdateringen jag publicerade i början av veckan skrev jag att jag beställt hem lite böcker från Bokus som kommit hem till mig, så tänkte ta tillfället i akt att visa upp dem! Det blev en hel del contemporary eftersom det är sommar nu - och är ett en typ av böcker jag älskar att läsa på sommaren så är det just contemporary. Här om veckan fick jag också hem ett rec-ex från Modernista och igår (eller förgår?) damp det ner ännu ett i brevlådan, så tänkte visa upp dem med.


To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han
How to Be Bad av E. Lockhart, Sarah Mlynowski, Lauren Myracle
The Rose and the Dagger av Renée Ahdieh
The One av Kiera Cass
The Unexpected Everything av Morgan Matson
Du, bara av Anna Ahlund

Åh, ser så otroligt mycket fram emot alla dessa! Har än så länge bara påbörjat To All the Boys I've Loved Before, men den verkar superbra - kan vi också bara ta en sekund och beundra omslaget till den boken? Så otroligt fint! Hur som helst är jag jättetaggade på alla böckerna, så troligtvis kommer de att bli lästa inom en snar framtid. 


Poppy Pym och Faraos förbannelse av Laura Wood
Det lånade mörkrets riddare av Dave Rudden

Jag har som sagt fått hem två rec-ex från fina Modernista! Jag svär, varje gång jag ser ett brunt kartong-paket i brevlådan blir jag som ett barn på julafton! Det är så kul att få hem recensionsexemplar att jag blir helt till mig varje gång. Detta är dock två stycken böcker för lite yngre läsare, vilket vanligtvis inte är vad jag brukar läsa, men båda verkar väldigt intressanta så jag ska definitivt ge dem en chans så fort som möjligt. Det lånade mörkrets riddare har jag redan påbörjat lite och den verkar väldigt lovande. Dessutom har alla som recenserat den hittills bara tyckt bra om den, så jag är hoppfull. Poppy Pym och Faraos förbannelse vet jag å andra sidan knappt något om alls. Förutom att omslaget är väldigt snyggt. Men ska försöka plocka upp den när jag läst ut Det lånade mörkrets riddare!

Om ni läst någon av böckerna ovan får ni jättegärna berätta vad ni tyckte om dem i kommentarerna!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: