måndag 4 juli 2016

Läsuppdatering v.26

Hej på er! Jag vet att min uppdatering är lite sen - och jag som svor till mig själv att om det var ett inlägg som alltid skulle vara på tid så var det veckans läsuppdatering. Men ibland så blir saker och ting inte som man planerat. Men nu är jag här och skriver i alla fall läsuppdateringen för vecka 26 - den kommer dock inte bli så utförlig för ska upp tidigt imorgon och arbeta, och klockan är redan halv elva.

Under veckan som gått har jag i alla fall läst en del. Inte jättemycket, för jag har typ blivit lite beroende av att sticka färdigt ponchon jag håller på att sticka för tillfället, så har spenderat väldigt mycket tid med att titta på OITNB och sticka. Förutom det har jag också träffat lite kompisar, sett på bio, bakat och jobbat. Allt som allt har det varit en väldigt mysig vecka, men med ganska lite läsning.

Men okej, om jag ska komma till det som jag faktiskt har läst så är det ca 200 sidor i Nattens cirkus av Erin Morgenstern - vilken är annorlunda och intressant, men samtidigt ganska långtråkig och nästan osammanhängande, så trotts de där 200 sidorna har jag inte riktigt lyckats komma in i den. Men jag har hört så mycket bra om boken, så jag vill verkligen ge den en chans och helst läsa ut den, för jag tror att mycket av det som är förvirrande och konstigt nu kommer att få betydligt mycket större betydelse i slutet av boken. Så jag ska försöka läsa ut den. Dock fick jag idag hem ett paket från Bokus med böcker jag beställde för en vecka sedan (!!) som jag ser väldigt mycket fram emot att läsa, så är möjligt att jag kommer lägga ner Nattens cirkus för stunden och läsa något annat emellan. Vi får se.

För övrigt så ska jag försöka lägga upp en Book Haul på böckerna jag fick hem den här veckan, men det är också väldigt mycket jag ska hinna blogga om den här veckan (månadsrapport, kommande böcker i juli, recensioner x 3, TBR till en läs-a-lot, kanske till och med TTT) så vi får se hur det går med det - och dessutom så åker jag iväg på fredag kväll. Det är mycket den här veckan helt enkelt, så vi får se vad jag hinner med.

Apropå kommande böcker i juli, så har jag verkligen letat efter böcker till ett sådant inlägg, men jag har hittat typ tre svenska böcker som släpps denna månad, varav två av dem är böcker som kommer ut i nya upplagor, och alltså egentligen inte alls är nya. Så vet inte ens om det är värt att göra ett inlägg för den här månaden när det ändå inte verkar finnas några böcker att skriva om. Ska dock leta igenom internet lite till först, kan ju bara vara så att min hitta-nya-svenska-ungdomsböcker-detektor inte är i toppklass och jag missat massa bra böcker. Vem vet.

Shit, nu sitter jag här en halvtimme senare, och det visade sig att det här inlägget blev ganska långt tillslut. Och jag som hade tänkt fatta mig kort med tanke på hur trött jag är och hur tidigt jag ska upp i morgon. Jaja, som jag skrev i början: ibland blir saker och ting inte som man planerat.

Källa: http://oitnb.tumblr.com/

Godnatt på er!
Kram
Kimberly 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: