måndag 25 juli 2016

Läsuppdatering v.29

Hej allesammans! Den här veckan har faktiskt varit väldigt intressant. Det känns som om det har hänt mycket - fastän det inte hänt så mycket, om ni förstår vad jag menar. När jag tänker tillbaka på i måndags känns det som om det var en evighet sedan jag vaknade upp den morgonen och släpade mig till jobbet. Vilket känns skönt. För det är trotts allt sommar, och allt för ofta har jag känslan av att den bara susar förbi så snabbt att jag knappt hänger med. Så fort att den när som helst kommer vara över, även om det för det mesta känns som om den knappt ens börjat än. Därför är det skönt att den här veckan har känts lång - trotts att supermycket faktiskt inte har hänt. Sommaren går alldeles för snabbt ändå, så det känns bra med en vecka där tiden saktat ner lite.
   
Min läsning har tyvärr också saktat ner lite. Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att det har varit så varmt de senaste dagarna så jag knappt har kunnat vara ute och läsa, vilket gjort mig lite omotiverad. Eller för att jag arbetat några dagar. Eller för att jag köpte nytt garn i torsdags (ska sticka en halsduk - börjar jag nu lär den vara färdig någon gång i höst. Förhoppningsvis) och för att OITNB faktiskt börjar bli lite beroendeframkallande. Speciellt i en kombination med stickningen.
   
Just nu läser jag hur som helst The Unexpected Everything av Morgan Matson och har kommit ca 200 sidor längre i den den här veckan, men har fortfarande 200 sidor till kvar. Kanske kommer de bli utlästa nästa vecka? Vi får se, ska faktiskt åka iväg med några vänner till en av mina vänners landställe och stanna där i några dagar, så måndag till fredag finns det en risk för att det kommer att bli ganska tomt här. Har fixat ett (kanske två) tidsinställt inlägg, vilket inte är jättemycket. Så mycket kommer det inte hända här inte. Tyvärr. Usch, har verkligen inte varit superduktig på att blogga direkt den här sommaren, och sommaren brukar ändå vara min peek på året när det kommer till att blogga. Då jag kommer ikapp med recensioner och sådant (i och försig har jag bara bokbloggat i lite mer än ett år, så jättemycket har jag ju inte att jämföra med direkt).
   
Men inte i år. Åtminstone inte än. Sommaren är ju inte slut i alla fall.
   
Okej, men tillbaka till The Unexpected Everything. Den är superbra. Gillar karaktärerna och berättelsen. Morgan Matson är en riktigt duktig författare och jag vill verkligen läsa mer av boken. Dock känns det lite som om jag hamnat i en lässvacka - kanske för att jag läste så mycket veckan innan. Trotts att jag har tid och utrymme läser jag inte. Och det är synd för The Unexpected Everything är verkligen bra. Jaja, nästa vecka kanske blir bättre. Vi får väll se! Ska försöka klämma in lite läsning mellan sommarstugan, stickning till OITNB (har bara en säsong kvar och alltså det är ju så bra!!) och jobb. Ska nog funka!
   
Tills dess: Ha det gott!


Hur har er vecka varit?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: