måndag 8 juni 2015

Shadowhunters Tv-serie!!!



The Mortal Instruments blir Tv-serie!
       Okej, om du är ett fan av TMI (The Mortal Instrument) och någorlunda insatt i vad som händer i ungdomsbok-världen för tillfället har du troligtvis inte missat nyheterna att Cassandra Clares serie om skuggjägare just nu håller på att spelas in som Tv-Serien "Shadowhunters"
       Jag är supertaggad på det här! TMI är en av mina absoluta favoritserier och när den gjordes till film var jag eld och lågor. Jag älskade Lily Collins och Jamie Campbell Bower i huvudrollerna och filmen allt som allt var en bra film. Och samtidigt inte. Missuppfatta mig inte - jag älskar filmen för jag älskar större delen av castet - men det var inte en bra film jämfört med boken. Hela ploten var twistad, och ju mer man kollar på detaljerna, ju mer inser man att den inte gjorde boken rättvissa. Därför tycker jag det är kul att de nu gör om och gör nytt i form av en tv-serie, och även om jag kommer sakna de gamla castet är det troligtvis bra att de börjar om från början. Serien kommer ut i början av 2016 och jag kan inte vänta!
       När det gäller castet så är det få av skådespelarna jag känner igen, men vi har ju Dominic Sherwood som spelar Jace och som var med i Vampire Academy filmen som Christian Ozera! Tyvärr var jag inget fan av den filmen, men Dominic gjorde en fantastisk Christian och, ja - låt oss bara säga att han är ganska så snygg också så tror han kan passa bra som Jace. En del av mitt hjärta kommer dock alltid sörja att varje episod inte kommer innehålla lite screentid av Jamie Campbell Bower...
        Sen har vi ju Harry Shum Jr som spelar Magnus Bane och om ni inte redan känner igen honom så är det han som spelar Mike i Glee!! Ser verkligen fram emot att få se honom i den här rollen!
       Katherine McNamaravet jag är med i Maze runner: the score trielles som kommer ut i spetember! Ser fram emot att få se henne både där, och som Clary i Shadowhunters! Se resten av castet HÄR.


Vad tycker ni själva om detta? Tror ni castet kommer ge liv till alla kraktärerna på ett bra sätt, och kommer serien göra böckerna rättvisa?

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: