onsdag 30 mars 2016

Kommande böcker: April 2016

Hej på er! Mars månad börjar gå mot sitt slut, så tänkte att det var dags att skriva lite om några av de härliga böckerna som släpps nästa månad!

Kommande böcker: 


4 April: Dumplin' av Julie Murphy
Har hört så otroligt mycket gott om den här boken och ser verkligen fram emot den! Boken handlar om Willowdean, av sin mamma kallad Dumplin, som alltid har varit nöjd med sig själv som hon är. Visst, hon är lite stor men vad gör det? Men sen möter hon Bo och för första gången börjar hon bli osäker på om hon räcker till som hon är. Låter otroligt intressant! Ska enligt bokus (och ett antal andra) ges ut av Kalla Kulors förlag, men hittar ingen information på deras hemsida - och är det inte Lavender Lits logga i hörnet? Aja, hur som helst kommer den ut den fjärde och jag ser väldigt mycket fram emot den!

27 April: En annan av David Levithan
En annan är en fristående uppföljare till Jag, En av David Levithan som jag verkligen tyckte om! Boken ges ut av Gilla böcker och den här gången får vi följa Rihannon i hennes möten med En. Låter riktigt spännande, och även om det var en evighet sedan jag läste Jag, En så ska jag försöka läsa den här när jag får tid.

         

4 April: Slutet av Ursula Poznanski
Det här är den avslutade delen i en trilogi, och tyvärr har jag inte ens kommit till andra boken än. Men jag fullständigt älskade första boken Sveket, och har hört väldigt mycket bra om serien som helhet, så tror nog att detta kommer bli en omtyckt sista del! Boken ges ut av Opal.

14 April: Kraften av Siri Pettersen
Okej, jag har inte ens påbörjat den här trilogin än, men den är så väldigt väldigt omtyckt att jag är ganska så säker på att den tredje och sista delen i Korpringarna också kommer gå hem hos många! Ser fram emot att påbörja serien nu när alla böcker finns ute så jag kan sluka dem i ett! Dessutom, hur fantastiskt snygg är inte den här framsidan?! Utgives av B. Wahlström.

15 April: Fjärilarnas stad av Ingrid Remvall
Fjärilarnas stad verkar vara en superspännande ungdomsbok om konstgjorda människor och cyberkärlek! Påminner mig faktiskt endel om Ful av Scott Westerfeld, men vi får väll se. Verkar hus om helt väldigt spännande! Ges ut av Affront.

27 April: The Selection: Ceremonin av Kiera Cass
Jag läste ju alldesles nyss ut första boken i The Selection och tyckte verkligen om den, så tycker det är jätteskul att boken nu kommer på svenska! För er som ännu inte plockat upp serien så utspelar den sig i ett dystopiskt Amerika efter fjärde världskriget där den dåvarande prinsen, Maxon, ska välja en brud. Detta gör han genom en lottdragning av alla landets flickor. 35 stycken blir utvalda och får åka till palatset för att tävla om prinsens kärlek. Betydligt mycket mindre ytlig än man kan tro och faktiskt väldigt väldigt bra! Även denna ges ut av B. Wahlströms.

Nya upplagor: 


4 April: Sveket av Ursula Poznanski (Pocket) (Bild saknas)
8 April: Skärvor av minnen av Laurie Halse Anderson (Pocket)

Sådär, det var april månad det! Har jag missat något viktigt och vilken av dessa ser ni mest fram emot? Dela med er i kommentarerna! För min del lockar nog Dumplin' mest! 

Kram
Kimberly

4 kommentarer:

  1. Herregud snart är det redan april! Fina utgivningar i vår i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, tiden har gått ruskigt snabbt! Ja det håller jag med om :)

      Radera
  2. Jag skrek nästan till (fangirling du vet) när jag fick se att "The Selection" ska översättas!! Och att den kommer så snart!? Det har jag missat helt och hållet, då jag t.o.m. övervägt att läsa den på engelska för att alla hypar den. (läser egentligen bara på svenska, förutom vissa undantag) Tack för den informationen!

    Sen så ser jag också fram emot Levithans bok och den där fjärilarnas stad verkar också lite intressant! Tror det här blir en riktigt bra månad för oss bokälskare!

    kram :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet!! Tycker det är superkul!! Nu råkade det ju dock bli så att jag läste den på engelska eftersom jag inte orkade vänta, men den var verkligen toppenbra, så är så himla kul att den äntligen blir översatt!

      Eller hur! Känner på mig att det kommer bli en toppenmånad!

      Kram! :)

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: