söndag 27 mars 2016

Läsuppdatering v.12 + uppdatering i Mias påsk-läsutmaning

Hej! Den här veckan har varit ganska så intensiv, men också kort eftersom det har varit (och rent tekniskt sett fortfarande är) påsk! Därför hade jag tänkt blogga en massa, men som ni säkert märkt så blev det inte riktigt så. Släkten har varit (och fortfarande) är här, så har umgåtts massor med dem, och när jag inte gjort det har jag läst som en tok till Mias påsk-läsutmaning.

Så, innan läsutmaningen drog igång så läste jag nästan ingenting den här veckan. Några tiotal sidor i Harry Potter, men inte så mycket mer. Men nu, söndag eftermiddag och näst sista dagen i läsutmaningen så har jag tagit mig igenom hela Illuminae på 599 sidor. Japp. Utmaningen satte fart på läsningen!

Och Illuminae var så härlig att läsa! Jag älskar att den är så himla annorlunda. Skrivsättet var verkligen fascinerande och sen jag började i torsdags kväll kunde jag inte slita mig. Så bra och så underhållande var den! Ser fram emot att skriva en recension på den (förhoppningsvis väldigt snart)!

Nu när vi ändå snackar om veckans läsning är det kanske dags för en uppdatering igen i Mias påsk-läsutmaning.

Om ni minns min senaste uppdatering i utmaningen i fredags hade jag då läst 64 sidor i Illuminae. Det slutade med att jag på kvällen kom över hundra sidor till i boken, och sen riktigt långt både i lördags och idag. Sen har jag nu i kväll hunnit börja lite i Glastronen också. Såhär ligger jag till nu:

Onsdags28 sidor i Harry Potter and the Chamber of Secrets
Torsdags39 sidor i Harry Potter and the Chamber of Secrets och 46 sidor i Illuminae 
Fredags: 210 sidor i Illuminae
Lördag:194 sidor i Illuminae
Söndag (hittills): 149 sidor i Illuminae (avslutad) och 28 sidor i Glastronen.

Totalt:
Avslutade böcker: 1
Antal lästa sidor: 694


Nu ska jag gå och titta lite på Game of Thrones, och sen ikväll ska jag läsa mer i Glastronen!
Och äta lite påskgodis!

Glad påsk allesammans!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: