söndag 29 maj 2016

Läsuppdatering v.21

Hej på er! Återigen: en vecka med i princip ingen bloggning alls. Men nu är det bara en vecka i skolan kvar med inlämningar, redovisningar och prov, och sen några dagar av jag-vet-inte-vad-men-betygen-är-redan-satta-så-det-spelar-ingen-roll, och sedan efter det så får vi äntligen sommarlov! Så snart är jag färdig för i år, och kan återgå till bloggningen som vanligt.

Hur som helst läste jag idag ut A Court of Thorns and Roses och låt mig bara säga: SHIT VAD BRA DEN VAR! Jag var tveksam ett tag i början när allt gick ganska så trögt, men efter att väl ha kommit en bit in i boken tog den fart, och trotts att jag borde spenderat större delen av min vakna tid den här helgen med att plugga, har jag ändå lagt ett antal timmar åt att bara läsa för att jag inte kunde sluta! Det bara hände så mycket, och så mycket stod på spel och den var bara så SPÄNNANDE. Funderar redan på att åka förbi bokhandeln efter skolan imorgon och avsätta mitt presentkort som jag har sparat sedan jag fyllde år, till uppföljaren A Court of Mist and Fury. Det är faktiskt mycket möjligt (och för att jag redan förre veckan var i den bokhandeln och de har verken The One, som är tredje delen i The Selection, eller The Heart of Betrayal, uppföljaren till The Kiss of Deception - som var så otroligt, fantastiskt bra - eller Morgan Matsons nya bok, The Unexpected Everything, så det får nog bli A Court of Mist and Fury. Den var inte mitt första val, men nästan.)

Och nu när vi ändå pratar om A Court of Thorns and Roses, som är en retelling på Skönheten och odjuret, så släpptes i veckan (tror jag i alla fall) teaser trailern till The Beauty and the Beast som kommer ut i mars nästa år! Ser så väldigt mycket fram emot denna! Älskade Skönheten och Odjuret när jag var liten, och musiken i trailern får så många minnen att komma tillbaka! Åh, mars kan inte komma snart nog!



Hur har er vecka varit och ser ni fram emot Beauty and the Beast lika mycket som jag gör?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: